Als gecertificeerd Leadership Circle– en Co-active (individueel) -en ORSC-(groeps)coach hielp hij vele tientallen individuele leiders en teams om in hun ware, scheppende kracht te staan.
Zo ontwikkelde hij onder andere een 6-daags leiderschapsprogramma, wat hij co-faciliteert voor filmproducenten van over de hele wereld. Daarnaast faciliteert hij zelfontwikkelde workshops als ‘Trust & Connect’ en ‘Embrace your vision’. Als ?What-if! Innovation practitioner ontwikkelde en begeleidde hij vele tientallen creatieve sessies voor (internationale) organisaties in binnen- en buitenland.
Mark is Master of Marketing Strategy en gaf onder andere leiding aan het Brand & Communication team van Red Bull en het internationale marketingteam van de Braziliaanse coconut company Obrigado in Californië, Toronto, Sao Paolo en Amsterdam. Als zelfstandig consultant adviseerde en begeleidde hij tientallen organisaties en leiders in binnen- en buitenland bij hun branding- en marketingstrategie, waaronder een filmster en een goeroe.
Hij schreef drie boeken: de bestseller Het Merk IK, True Brands en de Formule van Genieten. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling volgde hij onder meer de Tools for Life Leaderschip training (I tm IV), familieopstellingen en participeerde hij als deelnemer – en daarna diverse malen als teamlid – aan de Path of Love. Hij houdt van kunst, de natuur, padel en (langeafstand)-wandelen, zoals zijn zeshonderdkilometer lange wandeling van Florence naar Rome. Hij woont met zijn vriendin in Amsterdam.
Fahrenheitstraat 99
1097 PP, Amsterdam
Kvk: 96729945
BTW nr: NL867735624B01